Dagsprogram

Herunder er programmet for de studerende. 

Det første forløb er online og er et fleksibelt forløb der kan gennemgåes på selve dagen
eller tidligere. Det kan ligeledes tilgåes derhjemme eller på skolens flyver-pladser. 

Resten af programmet foregår på den givne dag og afholdes i det dertil bookede lokale.

Efter at have booket en forestilling skal invitere en skoleklasse til at se forestillingen med jeres hold,

Rigtig god fornøjelse, 

Samlet Program

INTRODUKTION til teatret (ONLINE FORLØB) (45 min)
FORESTILLING (30-65min)
EFTERSNAK med børnene (15min)
EFTERSNAK med skuespillerne (15min)
WORKSHOP (45min)

INTRODUKTION TIL TEATRET (ONLINE FORLØB) (45 min)

INTRODUKTION TIL TEATRET (ONLINE FORLØB) (45 min)
De studerende vil få adgang til onlineforløbet senest 14 dage inden forestillingen spiller. Forløbet skal være gennemgået inden de studerende skal se forestillingen og du kan som underviser tilrettelægge om det skal være på selve dagen eller tidligere.

Onlineforløbet består af videoer med en samlet varighed af 45 minutter.

Opgave: Forberedelse af spørgsmål til eftersnak med børnene

 

 

 

FORESTILLING (30-65min)

Alt efter hvilken forestilling der er booket er varigheden mellem 30 og 65 minutter.

Længden er tilrettelagt efter hvilken målgruppe forestillingen har, og vil derfor være længere desto højere op i alder den er målrettet.

I skal selv invitere en klasse af børn der skal se forestillingen med jer og klasserne kan være fra alle typer skoler.

 

EFTERSNAK MED BØRNENE (15min)

Efter forestillingen bliver alle siddende i lokalet og de studerende har her mulighed for at få børnenes syn på forestilling og kan stille børnene de spørgsmål de har forberedt. Herefter siger I farvel til børnene.

 

 

EFTERSNAK MED SKUESPILLERNE (15MIN)

Skuespillerne står til rådighed for en snak om deres personlige erfaring med at arbejde med børneteater, udvikling af forestillingen og inspiration til tematikker.

Workshop (45min)

Efter forestillingen og snakken med både børn og skuespillere vil de studerende få konkrete redskaber til hvordan de kan indføre teater i undervisningen. 

 

 

 

 

Dette projekt er blevet realiseret med støtte fra A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal